?>

Chirurgia stomatologiczna

Chirurgiczna precyzja w gabinecie Medental

Chirurgia stomatologiczna jest dziedziną wymagającą precyzji i dużego doświadczenia. Lekarze zajmujący się chirurgią w naszej klinice to dr Krystyna Rolnicka Tyniec i dr Szymon Sikora. Jej wiedza, empatia i perfekcjonizm gwarantują prawidłowy przebieg leczenia i komfort pacjentów. Pani doktor Krystyna Rolnicka-Tyniec uzyskała tytuł implantologa po zakończonym z wyróżnieniem egzaminem prestiżowym Curriculum Implantologicznym DSI.

Każdy z zabiegów poprzedza szczegółowa rozmowa z pacjentem, nazywana konsultacją .

Umożliwia ona szczegółowe zaplanowanie i podjęcie bezpiecznego leczenia. Oto niektóre z zabiegów chirurgicznych, których podejmuje się ​dentysta chirurg w Medental w Mielcu:

Ekstrakcja zęba

Polega na usunięciu zęba z zębodołu w znieczuleniu przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi. Zabieg przeprowadzany jest precyzyjnie i szybko. Następnie chirurg stomatologudziela pacjentom szczegółowych instrukcji pozabiegowych.

Ekstrakcje skomplikowane

Zabiegi chirurgiczne polegające na usunięciu zęba znajdującego się pod dziąsłem.

Chirurgiczne usunięcie zęba zatrzymanego

Zabieg dotyczy najczęściej zębów mądrości w pełni wykształconych, lecz zatrzymanych pod dziąsłem. Mogą one powodować ból i do pewnego stopnia zaburzać estetykę uśmiechu. Usunięcie zębów zatrzymanych wymaga interwencji chirurgicznej, ponieważ jest bardziej skomplikowane i pracochłonne niż zwykła ekstrakcja.

Plastyka wędzidełka

Zabieg polega na nacięciu wędzidełka łączącego wargę lub język z wyrostkiem zębodołowym w przypadkach, w których znajduje się ono za blisko zębów, posiada nieodpowiedni kształt lub rozmiar, czy też szkodliwie wpływa na estetykę uzębienia i ustawienie zębów. Zabieg ten przeciwdziała rozwojowi i utrwalaniu wad wymowy u dzieci.

Resekcja wierzchołka

Lekarz zajmujący się chirurgią usuwa wierzchołek korzenia, jeśli zmiany okołowierzchołkowe w zębie przekraczają 10 mm, czym uniemożliwiają leczenie kanałowe. Resekcję wierzchołka przeprowadza się także, jeśli w kości otaczającej korzeń powstają zmiany chorobowe.

Nacięcie ropnia

Zabieg polega na usunięciu ropnia, do którego wykształcenia doszło na skutek infekcji. Ropień powstaje wtedy, gdy ropa w ognisku zakażenia nie ma odpływu.

Zabiegi przygotowawcze do implantacji

W naszym gabinecie działamy kompleksowo, dlatego oferujemy pełen zakres zabiegów, które przygotowują pacjenta do wszczepienia implantu.

Podniesienie dna zatoki szczękowej

Zabieg wszczepienia przez implantologa w Mielcu implantów zębów może być poprzedzony zabiegiem podniesienia dna zatoki szczękowej. Między błoną śluzową zatoki a wyrostkiem zębodołowym dentysta chirurg umieszcza materiał kościozastępczy, który wpływa na kość w taki sposób, że staje się ona mocniejsza i przygotowana do zabiegu implantacji. Sterowana regeneracja kości – podczas tego typu zabiegów wykorzystujemy materiały kościotwórcze i kościozastępcze, które wspierają regenerację tkanki kostnej. Dentysta nacina dziąsła i odsłania kość, po czym wprowadza odpowiednie materiały, które pokrywa ochronną powłoką na czas regeneracji.

pobierz zalecenia w PDF

Zarezerwuj wizytę

Rezerwacja
online!

Już teraz zarezerwuj swoją wizytę poprzez formularz online, dzięki czemu oszczędzisz swój cenny czas!